lzs.lv

Latvijas Zemnieku savienības priekšsēdētājs Armands Krauze: “Ja stabiņu mērķis ir atbrīvot Rīgas centru no iedzīvotājiem un uzņēmējiem, tad stabiņu mērķis 100% ir izpildīts un Rīga no Latvijas galvaspilsētas pārvērtīsies par Eiropas ceļa stabiņu galvaspilsētu.”

Nu jau vairāku mēnešu garumā sabiedrība tiek kurināta par stabiņu ēras ienākšanu ne vien Rīgā, bet nu jau arī Rīgas apkārtnē. Tātad stabiņu un ceļa apzīmējumu bizness tiek sildīts, bet vai tas notiek pamatoti un sabiedrības drošības interesēs, vai gluži pretēji konkrētas biznesa nišas interesēs?

Jebkuram elementam uz ceļa braucamās zonas būtu jāsasniedz izvirzītie ceļu satiksmes organizēšanas vai ceļu satiksmes drošības uzlabošanas mērķi, turklāt radītajiem ierobežojumiem jābūt pamatotiem un jārada būtisku ieguvumu sabiedrībai kopumā.

Taču pagaidām vienīgais, kas ir panākts, ieviešot stabiņus Rīga, ir:

  • sabiedrības neapmierinātība;
  • apzināta satiksmes organizācijas un pilsētas plūsmas bremzēšana;
  • ne tikai Rīgas centra pamatiedzīvotāji pamet centru, bet arī uzņēmēji.

Neatbildētie jautājumi stabiņu jautājumā ir:

  • Vai eksperti uzskata, ka tie ir uzstādīti atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem?
  • Vai stabiņi rudenī tiks noņemti, kur tie tiks uzglabāti un kā īpašums tie ir?
  • Vai tiks izsludināts jauns iepirkums?
  • Vai šāda pieredze ir arī citās ES galvaspilsētās?