lzs.lv


Apritējušas satiksmes ministra Ulda Auguļa 100 dienas ministra amatā. „Simts dienas vienlaicīgi ir gan īss, gan pietiekoši ilgs laiks, lai parādītu darba rezultātus valstij nozīmīgajā transporta un sakaru nozarē”, stāsta U.Augulis.

Viens no nozīmīgākajiem paveiktajiem darbiem ir Satiksmes ministrijas spēja 100% apmērā apgūt 2010.gadā plānoto ES fondu finansējumu. Ministrijas pārziņā esošo ES fondu 2007.-2013.gada plānošanas perioda aktivitātēs apstiprinātajos projektosfinansējuma saņēmējiem pērn veikti maksājumi 95 miljonu latu apmērā. Tai skaitā apgūti 33,9 miljoni latu no citu nozaru (ministriju) neapgūtās naudas.

„Transporta nozarē arī turpmāk liela nozīme būs ES fondu finansējumam, un viens no ministrijas galvenajiem uzdevumiem būs darbs „Eiropas virzienā”, uzsver ministrs, kurš janvārī tikās ar ES Konkurences komisāru Hoakinu Almunju, Transporta komisāru Sīmu Kallasu un Attīstības komisāru Andri Piebalgu, bet trešdien, 9.februārī, atgriezās no Neformālās ES Transporta, telekomunikāciju un enerģētikas Ministru padomes sanāksmes Budapeštā.

„Mums vienlīdz aktuāli ir gan ES projekti, gan sadarbība ar mūsu kaimiņvalstīm Austrumos – tas attiecas gan uz autoceļu tīkla sakārtošanu, gan transporta sistēmas izveidi, gan sadarbību autopārvadājumu jomā. Šāda Latvijas nostāja tiek pausta arī sarunās Eiropas Komisijā un tur esam sajutuši atbalstu – ne velti arī ES plānotajā TEN-T transporta tīkla attīstības dokumentā uzsvērta sadarbības nepieciešamība arī ar trešajām valstīm,” par sarunu rezultātiem Eiropā stāsta ministrs.

100 dienās ir skaidri iezīmējies mērķis turpināt strādāt pie tā, lai Latviju šķērsotu tranzīta koridori, kas savieno ES un kaimiņvalstis. Tāpēc tiks turpināts mērķtiecīgs darbs pie transporta un sakaru infrastruktūras sakārtošanas un attīstīšanas, kas ir pamats uzņēmējdarbības un reģionu attīstībai.

Kā vienu no veiksmīgākajiem valsts pārvaldes strukturālo reformu piemēriem jāmin lēmums likvidēt Satiksmes ministrijas padotības iestādi Autotransporta inspekciju un tās funkcijas nodot Valsts policijai. Tas nozīmē, ka no 1.aprīļa, visas funkcijas, kas saistītas ar kontroli un pārkāpumu novēršanu pasažieru un kravu autopārvadājumu jomā, pildīs viena iestāde – Valsts policija.

Arī sakaru nozarē 100 dienās pieņemti vairāki būtiski lēmumi – Latvijā izstrādāta Eiropā unikāla eParaksta tehnoloģija – eParaksts tagad lietojams interneta vidē www.eparaksts.lv. Nav nepieciešamas viedkartes, īpašas ierīces un programmatūra. Tas nozīmē, ka cilvēks elektroniski varēs pieprasīt, piemēram, bērna kopšanas pabalstu tā vietā, lai dotos uz Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūru. Šobrīd pieteikties pakalpojumam var Latvijas bibliotēkās. Satiksmes ministrija jau ir uzsākusi darbu pie likumdošanas bāzes sakārtošanas, lai e-parakstu padarītu pieejamāku un vienkāršāk izmantojamu.

Satiksmes ministrs savas darbības pirmajās 100 dienās pieņēmis vairākus lēmumus, kas attiecas uz sabiedrības iespējām saņemt informāciju par notikumiem valstī un pasaulē. Piemēram, jau pirmajās darba dienās ministra amatā tika dots rīkojums saglabāt abonētās preses piegādi arī sestdienās, lai gan iepriekšējā VAS „Latvijas Pasts” vadība piedāvāja piecu dienu piegādes modeli. Tāpat ministrija atradusi risinājumu, lai nodrošinātu reģionālo televīziju apraidi – no 1.februāra tās skatāmas LTV7 kanālā. „Tāda rīcība bija nepieciešama, jo 1.februārī reģionālajām televīzijām beidzās bezmaksas testa režīms ciparu TV apraidē, bet maksāt pilnu maksu par ēteru ciparu apraides sistēmā reģionālās televīzijas nevar atļauties,” norāda ministrs.

Vērtējot paveikto pirmajās simts dienās ministra amatā, U.Augulis kā vienu no nepieciešamiem uzdevumiem, kas bija jāizdara, min ministrijai pārraudzībā esošo uzņēmumu sakārtošanu, tostarp arī vadības nomaiņu tajos. Transporta un sakaru nozare vienmēr bijusi sabiedrības uzmanības centrā, jo tās tieši un nepastarpināti skar katru Latvijas iedzīvotāju – ceļu sakārtotība un kvalitāte, elektronisko pakalpojumu ieviešana, lidostu un ostu attīstība, transporta pakalpojumi, sakaru un satiksmes drošība. Tāpēc uzņēmumu vadītājiem ir nepieciešams skaidrs, sabiedrībai saprotams un, galvenais, uz uzņēmuma attīstību balstīts biznesa plāns, profesionāla vadība un sadarbība ar sociālajiem partneriem. „Esmu uzņēmies atbildību par nozari, un valsts kapitālsabiedrībām ir jāspēj strādāt efektīvāk. Uzskatu arī, ka bez šīm izmaiņām sasniegt šos mērķus būtu daudz sarežģītāk vai atsevišķos gadījumos pat neiespējami”, uzsver U.Augulis.

Satiksmes ministrs šai laikā uzsācis aktīvu dialogu ar nozares asociācijām un nevalstiskajām organizācijām, lai stiprinātu sabiedrības līdzdalību nozaru attīstībā.

Kopumā raksturojot paveikto 100 darba dienās, U.Augulis atzīmē ministrijas kolektīva darbu: „Daudzi uzdevumi, kas šobrīd paveikti, bija jau procesā, vēl citus esam veiksmīgi iesākuši. Ir gandarījums par kolēģiem, kuri ir gatavi produktīvi strādāt izvirzīto mērķu sasniegšanā”.

 

Informāciju sagatavoja:

Ināra Pomere
satiksmes ministra padomniece
Tālrunis: 67028305, e-pasts: inara.pomere@sam.gov.lv

Ilze Eida
SM Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja
Tālrunis: 67028261, e-pasts: ilze.eida@sam.gov.lv