Satiksmes ministrs Uldis Augulis Latvijas lielo ostu pārvaldības principus un metodes neplāno mainīt.
Taujāts par Valsts kontroles kritiku saistībā ar veidu, kādā ierasti tiek mainīti ministriju pārstāvji Latvijas lielo ostu valdēs līdz ar izmaiņām ministriju politiskajā pārraudzībā, ministrs intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam “Baltic Business Service” sacīja, ka viņa virzītie pārstāvji ostu valdēs ir pieredzējuši un jau iepriekš strādājuši ostās.
“Ir pārmantots iepriekšējais darbs, lai būtu pilnīgi skaidrs, kas ostās notiek un kas ir izdarīts. Šobrīd, manuprāt, īsti nav vajadzības mainīt valdes iecelšanas modeli. Pašreizējais modelis – ar četriem valsts un četriem pašvaldības pārstāvjiem ostās – varētu strādāt labi. (..) Ir bijušas vairākas izmaiņas – ir mainīti nolikumi Ventspils un Rīgas ostā, lai uzlabotu pārvaldību. Notiek arī valsts pārstāvju tikšanās pirms valdes sēdēm. Šobrīd nav konkurences starp ostu valdēm, ostu pārvaldību, konkurence ir starp ostās strādājošajiem uzņēmējiem, kas savā starpā konkurē, lai kravu īpašniekiem piedāvātu izdevīgākos nosacījumus. Ostu pārvaldības principus un metodes vismaz šobrīd neesmu iecerējis mainīt,” klāstīja Augulis.
Vienlaikus viņš pauda, ka nav plānots izvērtēt iespēju ostas pārveidot par valsts kapitālsabiedrībām, kā to bija aicinājusi apsvērt Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija (OECD). Ministra ieskatā pašreizējais modelis ostu pārvaldībā strādā gana labi.
Aģentūra BNS jau rakstīja, ka valdība marta sākumā atbalstīja jauno ministru pieteiktās izmaiņas Rīgas un Ventspils brīvostu valdēs. Prakse izraudzīties jaunus ministriju pārstāvjus ostu valdēs līdz ar izmaiņām ministriju politiskajā pārraudzībā ir jau ilgstoši. Pret to iestājusies Valsts kontrole, kā arī Baltijas Korporatīvās pārvaldības institūts.