Ir jāsāk aktīvs darbs pie vienota ceļu sakārtošanas modeļa izstrādes, norāda satiksmes ministrs Uldis Augulis.
Satiksmes ministrijā (SM) aģentūru BNS informēja, ka Augulis tikšanās laikā ar biedrības “Latvijas ceļu būvētājs” priekšsēdētāju Andri Bērziņu un izpilddirektoru Zigmāru Brunavu vienojās par turpmāko sadarbību vienota ceļu sakārtošanas un finansēšanas modeļa izstrādē.
Augulis uzsvēra, ka šim nolūkam jau tuvākajā laikā izveidos īpašu ekspertu grupu, kurā aicināja piedalīties arī biedrības pārstāvjus. Tikšanās laikā puses bija vienisprātis, ka ekspertu grupa aktīvi strādās, gan pie esošā ceļu sakārtošanas modeļa izvērtēšanas un analīzes, gan pie stabilas, prognozējamas un ilgtspējīga ceļu finansējuma modeļa izstrādes.
Vienlaikus šāds modelis nodrošinātu skaidrāku redzējumu par finansējumu ceļu sakārtošanai un uzturēšanai arī pēc 2018.gada un ilgtermiņā, kad ceļu būvē jau būs ieguldīti šim nolūkam kopumā paredzētie Eiropas Savienības fondu līdzekļi. Augulis norādīja, ka minētais uzdevums ir arī viena no valdības deklarācijā noteiktajām prioritātēm.
Plānots, ka ekspertu grupā aicinās piedalīsies sabiedrības pārstāvjus, ceļu uzturētājus un būvētājus, pārvadātājus, Finanšu un Ekonomikas ministrijas pārstāvjus u.c. iesaistītos. “Ceļi un sakārtota infrastruktūra ir kā valsts asinsrite, no kā ir atkarīga uzņēmējdarbības un ražošanas attīstība. Tāpēc nekavējoties tikšos ar “Latvijas Valsts ceļi” valdi un vērtēšu nozarē paveikto, kā arī turpmāk plānotos uzdevumus atbilstoši uzņēmuma stratēģijai,” sacīja satiksmes ministrs.
Tāpat puses pārrunāja iespējamo Autoceļa fonda atjaunošanu un degvielas akcīzes un citu jaunieviesto nodokļu novirzīšanu ceļu uzlabošanai. Arī šo jautājumu plānots izvērtēt ekspertu grupā, sagatavojot konkrētus priekšlikumus.
Latvijā ir 20 131 kilometrs valsts ceļu, no tiem lielākā daļa ir vietējas nozīmes ceļi ar grants segumu. 8 901 kilometrs ir asfaltēti ceļi, no kuriem vairāk nekā 4250 kilometru atrodas sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī.
Pēdējo 20 gadu laikā valsts autoceļi no valsts budžeta saņem nepietiekošu finansējumu un ir iekrājies neieguldīto