Satiksmes ministrija kā valsts kapitāla daļu turētājs akciju sabiedrībā „Air Baltic Corporation” ir saņēmusi akciju sabiedrības padomes lēmumu, kurā „Air Baltic” valde piedāvā sabiedrības pamatkapitāla palielināšanu par 63679065 latiem. No kuriem 30 miljoni būtu jau LVRTC un BAS īpašumā esošo obligāciju konvertācija, bet pārējā daļa būtu apmaksa naudā, kas nepieciešama, lai nodrošinātu sabiedrības turpmāku darbību un attīstību.
Valsts pārstāvji sabiedrības „AirBaltic” padomē uzskata, ka nepieciešami papildus ieguldījumi vismaz 60 milj. latu apmērā, neskaitot esošo obligāciju konvertāciju. Taču šie ieguldījumi atrisinātu tikai sabiedrības negatīvo pašu kapitāla problēmu. Lai attīstītu sabiedrību „AirBaltic”, nepieciešams iegādāties jaunas, ekonomiskas lidmašīnas, kā arī veikt nākotnes darījuma kontraktus par degvielas iegādi, lai apdrošinātos pret iespējamām cenu izmaiņām, kur izmaksas, atkarībā no darījuma veida, var būt ievērojami lielākas.
Finansiālā situācija sabiedrībā „AirBaltic” ir nopietna un jau martā Satiksmes ministrija par to informēja Ministru kabinetu. Šobrīd nacionālajai lidsabiedrībai ir pats zemākais pamatkapitāls un pašu kapitāls, salīdzinot ar citām Eiropas aviokompānijām, lai nodrošinātu tās turpmāku darbību un attīstību ir nepieciešams ieguldīt papildus finanšu līdzekļus.
Pēc padziļinātas sabiedrības „AirBaltic” finanšu pārbaudes un turpmākas attīstības stratēģijas izvērtēšanas, auditorkompānija „KPMG” un finanšu konsultants „Prudentia” secināja: lai nodrošinātu sabiedrības turpmāko darbību un attīstību, nepieciešams palielināt tās pamatkapitālu. Valdībai ir iesniegti vairāki iespējamie tālākie sabiedrības attīstības varianti, viens paredz, ka valsts saglabā vairākuma akcionāra statusu, kas nozīmē valsts ieguldījumu pamatkapitāla palielināšanā, otrs – valsts samazina savu akciju daļu sabiedrībā, kā arī citi varianti.
„Vai tiešām uzņēmums ir jānoved līdz reisu slēgšanai un daļējai darbības apturēšanai, lai valdība sāktu konstruktīvi rīkoties šajā jautājumā? Pašreizējā situācija izskatās pēc uzņēmuma graušanas ar pagaidām publiski nepaskaidrotu mērķi. Premjeram jāsaprot, ka šādai rīcībai var būt ļoti nopietnas sekas – sākot ar starptautisku skandālu un valsts tēla graušanu līdz pat daudzu cilvēku palikšanai bez darba un starptautiski konkurētspējīga uzņēmuma nogremdēšanai,” uzsver satiksmes ministrs Uldis Augulis.
Akcionārs ir saņēmis neauditētu 2010.gada pārskatu, kurā uzrādīti sabiedrības „AirBaltic” zaudējumi 34,2 miljonu latu apmērā. Otrdien padome ir pieņēmusi lēmumu un informējusi akcionāru par sabiedrības pamatkapitāla palielināšanas steidzamo nepieciešamību un lēmuma pieņemšanas atlikšanas iespējamajām sekām attiecībā uz sabiedrības maksātspēju.
Satiksmes ministrs uztur spēkā iepriekš pausto – ja valdība izšķiras saglabāt vairākumu aviokompānijā, tad pamatkapitāla palielināšana jāskata kompleksā ar akcionāru līguma nosacījumu maiņu, nosakot valstij kā lielākajam akcionāram veto tiesības, bāzes lidostu Rīgā un valdi ar diviem valsts puses pārstāvjiem tajā.
Satiksmes ministrs Uldis Augulis aicina valdības vadītāju Valdi Dombrovski nevilcināties un beidzot pieņemt lēmumu par „AirBaltic” pamatkapitāla palielināšanu. To Augulis uzsver Ministru prezidentam nosūtītajā vēstulē, lūdzot jau šodien izlemt sasaukt valdības ārkārtas sēdi „AirBaltic” jautājumā.