lzs.lv


Tikšanās laikā ministrs uzsvēra, ka šogad uzņēmuma lielākais izaicinājums ir jauno elektrovilcienu iepirkuma procedūras turpināšana, uzņēmuma vadībai uzdodot līgumu par jaunu 32 elektrovilcienu sastāvu iepirkumu noslēgt līdz šā gada beigām. U.Augulis uzsvēra, ka jau tā ieilgušais jautājums par elektrovilcienu iegādi vairs nevar ilgāk kavēties un PV ar pilnu atbildību jāstrādā, lai šogad nodrošinātu jauno elektrovilcienu iepirkumu. Mums jau tagad ir nepieciešami moderni, mūsdienu kvalitātes prasībām un pasažieru vajadzībām atbilstoši pasažieru pārvadājumi pa dzelzceļu, ko gaida liela daļa sabiedrības, akcentēja ministrs.

 

Vienlaikus ņemot vērā nozarē vērienīgo infrastruktūras attīstības un investīciju projektu Rail Baltica un dzelzceļa elektrifikācijas virzību, ministrs uzdeva PV strādāt kopā ar VAS “Eiropas dzelzceļa līnijas” un VAS “Latvijas dzelzceļš”, piedaloties projektu īstenošanas plānošanā, lai nodrošinātu visu iesaistīto pušu saskaņotu rīcību projektu realizēšanā un tehnisko risinājumu salāgošanā.

 

Savukārt Lubāns informēja, ka šobrīd ir noslēgusies elektrovilcienu iepirkuma pirmā kārta un otrajai kārtai ir kvalificējušies visi pieteikumus iesniegušie pretendenti. Tuvākajā laikā, pēc pēdējo precizējumu iestrādāšanas pretendentiem nosūtīs uzaicinājumu dalībai elektrovilcienu iepirkuma sarunu procedūras otrajā kārtā.

 

Savukārt kā pozitīvu sasniegumu Lubāns akcentēja, ka PV pērn pārvadāja 17 074 906 pasažierus, kas ir 1,1% vairāk nekā 2015. gadā, līdz ar to ir apturēta 9 gadu, ilgusī pasažierus skaita lejupslīde. Provizoriskie šā gada janvāra dati rāda, ka arī 2017.gadā varam sagaidīt pozitīvu pasažieru skaita dinamiku.

 

Pasažierus skaita pieaugums ir skaidrojams ar 2016. gadā ieviestajiem, uz klientu vērstajiem jauninājumiem, sabalansēto vilcienu kustības sarakstu un ekspreša reisu ieviešana. Būtiskāko pasažieru skaita pieauguma daļa nodrošināja biļešu zonu tarifu sistēmas ieviešana. No pērnā gada aprīļa, kad PV ieviesa zonu tarifus, līdz gada beigām mūsu pakalpojumus izmantoja 11 966 071 pasažieris, kas ir par 2,7% vairāk, salīdzinot ar attiecīgu laika posmu 2015. gadā, skaidroja Lubāns.

 

Balstoties uz jauno tarifu sistēmu, 2016. gada 1. oktobrī tika ieviesta vienotā biļete braucieniem vilcienos un autobusos Tukuma pilsētas robežās. Pasažieris, iegādājoties vienoto biļeti, var tikt no Rīgas līdz Tukuma stacijai ar vilcienu un pēc tam, uzrādot šo pašu biļeti, pārsēsties SIA “Tukuma auto” apkalpotā maršruta autobusā. Līdzīga vienotā biļete jau vairākus gadus tiek piedāvāta Aizkraukles pasažieriem, taču atšķirībā no Aizkraukles vienotās biļetes, kuru var iegādāties tikai Pasažieru vilciens kasēs, Tukuma vienoto biļeti var nopirkt arī autobusā.

 

No pērnā gada 8.septembra uzņēmuma mājas lapā un no 15. novembra mobilo ierīču aplikācijās pasažieri var iegādāties vienreizējās braukšanas biļetes un bagāžas biļetes vienā virzienā un braucieniem turp un atpakaļ. Ērtā un vienkāršā e-biļešu sistēma ir guvusi nedalītu pasažieru atzinību. Tikai četru mēnešu laikā e-biļetes pārdošanas apjomi ir pārsnieguši 10 000 e-biļešu mēnesī. Reizē ar zonu tarifu sistēmas ieviešanu, konduktori strādā ar mobilajiem kases aparātiem/skeneriem.

 

Pērn noslēdzās ES Kohēzijas fonda līdzfinansētais 19 dīzeļvilcienu vagonu modernizācijas projekts. Tā kopējās izmaksas sasniedza nepilnus 22 miljonus eiro, no kuriem gandrīz 9 miljoni ir Eiropas Kohēzijas fonda līdzfinansējums. Pasažieru vilciens ieguldījums modernizācijas projektā pārsniedz 11,6 miljonus eiro. Modernizāciju veikušajiem ražotājiem par termiņu kavējumiem piemēroti līgumsodi 2,2 miljonu eiro apmērā, attiecīgi samazinot uzņēmuma ieguldījumus. Neskatoties uz modernizācijas projekta sagatavošanas fāzē ne līdz galam izvērtētajiem riskiem, pateicoties aktīvai ministrijas un Pasažieru vilciens darbībai, ir izdevies sasniegtu iespējami labākos rezultātus un saglabāt lielāko daļu ES līdzfinansējuma.

 

2017.gadā turpinot strādāt pie klientu servisa uzlabošanas, uzņēmums ir iecerējis paplašināt biļešu tirdzniecības kanālus un ieviest alternatīvas biļetes apmaksas iespējas kā starpniekus izmantojot mobilo sakaru operatorus. Tāpat turpinās darbs pie e-biļetes uzlabošanas, lai perspektīvā pasažieriem piedāvātu elektroniskajā vidē iegādāties visu biļešu spektru, tai skaitā abonementu biļetes un biļetes reisiem ar numurētām sēdvietām.