lzs.lv


Satiksmes ministrija (SM) rosina aizliegt jaunu ēku būvniecību valsts autoceļu aizsargjoslās, lai nodrošinātu no apbūves brīvu joslu, kas nepieciešama ielu un autoceļu rekonstrukcijai.

Tāpat būs aizliegts esošās nedzīvojamās būves rekonstruēt par dzīvojamām ēkām.

Ar autoceļa īpašnieka atļauju būs iespējams būvēt tikai tādas ēkas, kas nodrošina pakalpojumu sniegšanu autoceļu lietotājiem, piemēram, restorānus, kafejnīcas, kempingus, degvielas uzpildes stacijas u.c.

„Papildinot aizliegumus būvēt aizsargjoslās un atrunājot atļautās darbības, tiks mazināta likuma normu interpretācijas vai pārprašanas iespēja. Tas, savukārt, nodrošina maksimālu šo normu ievērošanu un veicina autoceļu pārredzamību un satiksmes drošību”, norāda satiksmes ministrs Uldis Augulis.

To paredz SM izstrādātie grozījumi „Aizsargjoslu likumā”, ko otrdien, 26.jūlijā, apstiprināja valdība. Par tiem vēl lems Saeima.

Pašlaik aizsargjoslās gar valsts autoceļiem aizliegts veikt būvniecības un derīgo izrakteņu ieguves darbus. Tāpat bez saskaņošanas ar autoceļa īpašnieku 30 metru joslā no ceļa malas aizliegts cirst kokus un izvietot kokmateriālu krautuves, kā arī ieaudzēt mežu.

Aizsargjoslas gar autoceļiem nepieciešamas, lai nepieciešamības gadījumā varētu veikt ceļu rekonstrukciju, un to platums gar valsts galvenajiem autoceļiem no ceļa ass uz katru pusi ir 100 metri, gar valsts reģionālajiem – 60 metri, bet gar valsts vietējiem vai pašvaldību – 30 metri.

Ar pilnu noteikumu projekta tekstu var iepazīties valdības mājaslapā.

Ilze Svikliņa
Sabiedrisko attiecību speciāliste
Satiksmes ministrija
Tālrunis: 67028370
E-pasts: ilze.sviklina@sam.gov.lv