Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padome uzsāk darbu pie stratēģiskām prioritātēm nākamajam plānošanas periodam



Šodien, 10. oktobrī, Ministru kabineta Zaļajā zālē notika Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes (LOTLP) sēde, kuru vadīja satiksmes ministrs Uldis Augulis. LOTLP nolēma uzsākt darbu pie stratēģiskām prioritātēm nākamajam plānošanas periodam, kā arī apstiprināja kravas automašīnu vadītājiem – nerezidentiem nepieciešamo finanšu līdzekļu aprēķina metodiku.

Satiksmes ministrijas (SM) Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups informēja padomi par uzsākto darbu pie tranzīta un loģistikas politikas stratēģiskām prioritātēm nākamajā plānošanas periodā (2021. – 2027. gads). A. Maldups uzsvēra, ka pamatnostādnēm jāsāk darboties no 2021. gada, tādēļ visām iesaistītajām institūcijām jāuzsāk darbs pie stratēģijas. Vienlaikus LOTLP tika informēta par pasākumiem, lai nākotnē sekmētu nozares produktivitāti, konkurētspēju un nozares pievienotās vērtības celšanu. Ekonomikas ministrijas pārstāvis informēja, ka šobrīd kopējā tautsaimniecība un transporta nozare attīstās vienlīdzīgi. Latvijā, salīdzinājumā ar citām Eiropas Savienības valstīm, transporta un uzglabāšanas nozare sastāda būtisku eksporta apmēru – 2017. gadā tas bija 2.1 miljards euro. Pēdējos gados šajā nozarē aug aviācija, kur šogad atkārtoti tiks sasniegts uzņemtā pasažieru skaita rekords, kas atspoguļojas arī dinamiskā eksporta apjoma pieaugumā. 

Latvijas tranzīta koridora starptautiskās konkurētspējas veicināšanā SM sadarbojas ar valsts kapitālsabiedrībām un nevalstiskajām organizācijām, norādīja A. Maldups. Šobrīd notiek vairāku nozīmīgu investīciju projektu attīstīšana, piemēram, Spilves teritorijas Rīgas brīvostā jaunu loģistikas centru attīstībai, Salaspils multimodālo kravu termināla izstrāde projekta Rail Baltica ietvaros un citi. Vienlaikus tiek realizēti privātie projekti. Investīciju piesaistei nepieciešams akcentēt Latvijas ostu statusu, kurā uzņēmēji var saņemt nodokļu atvieglojumus, vienlaikus ar investīcijām radot jaunas darba vietas.

Ārlietu ministrijas Tirdzniecības un ārējo sakaru veicināšanas departamenta direktors Indulis Ābelis norādīja, ka investīciju piesaiste ir viens no Latvijas diplomātu tiešajiem pienākumiem ārvalstīs. Vēstnieki, piedaloties pasākumos, lobē tranzīta iespējas Latvijā, kā arī Latvijas pārstāvniecībās sniedz atbalstu tikšanās organizēšanā ar ārvalsts uzņēmējiem. Savukārt Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras pārstāvis Toms Stūrītis norādīja, ka aģentūra organizē ārvalsts kompāniju vizītes Latvijā.

Padome tika informēta par Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas izstrādāto Jūras telpiskā plānojuma projektu, bet Iekšlietu ministrijas Nozares politikas departamenta Politikas izstrādes nodaļas vecākais referents Sandis Barks informēja, ka nepieciešams meklēt risinājumus ārvalstu šoferu piesaistē starptautiskiem autopārvadājumiem, tai skaitā normatīvo regulējumu attiecībā uz kravas automobiļu vadītājiem – nerezidentiem un tiem nepieciešamo finanšu līdzekļu apmēru. LOTLP secināja, ka aprēķinot nepieciešamo finanšu līdzekļu summu, kas jānodrošina ārzemniekam – starptautisko pārvadājumu kravas automobiļa vadītājam, nepieciešams iekļaut darba algu un piemaksas, kā arī kompensācijas par papildu izdevumiem, kas darba specifikas dēļ rodas darba brauciena laikā. 

A. Maldups informēja padomi par Ostu attīstības fonda izpildi 2018. gadā un tāmes projektu 2019. gadam. Viņš norādīja, ka no Ostu attīstības fonda esot izveidots jauns zīmols VIA Latvia, kas jau izmantots trīs izstādēs un guvis labu atzinību.


Brigmanis: Nav jāgrimst sakāvnieciskās noskaņās
LZS Jaunatnes nodaļa tikās ar premjerministru Māri...

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://lzs.lv/

LZS © 1990-2021

Spied Enter